Kutu oyunları, çocukların dikkat toplama, planlama, organizasyon, odaklanma, öngörü vb. gibi zihinsel becerileri geliştirmeleri açısından önemli rol oynar. Hangi yaş gurubunda olursa olsun kutu oyunları zihinsel pratikler kazandırarak çocukların konu üzerine düşünmelerine, strateji geliştirmeyi öğrenmesine ve beyin jimnastiği yapmasına yardımcı olur. Eğitici oyunlar çocukların oyunlarında hiç farkında olmadan kazanacakları zihinsel beceriler ile bir ömür boyu katkı sağlayacaktır. Çocukların hayatında oyunlar ne kadar önemliyse oyunlarda kullanılan materyallerin eğitici olması oldukça önemlidir.
Biz de bu yazımızda, çocuklara eğlendirirken öğreten, sürdürülebilirlik temalı kutu oyunlarından bazı örnekler vereceğiz.
-
Dünyanın Geleceği Oyunu
SDG4Kids etiketi ile çıkarılan bu kutu oyununda temel amaç çocukların ve bireylerin davranışsal, bedensel, sözel, duygusal gelişimine katkı sağlamaktır. Oyun, yarışa ve bilgiye dayalı değil, paylaşım ve sohbete dayalı bir oyundur.
Nasıl Oynanır?
Dünyanın Geleceği Oyunu, iki kişi arasında ya da iki takım olarak oynanır (2 veya 3 kişili gruplar). Her iki taraf oyuna başlama hakkı için zar atar ve büyük zar atan taraf oyuna başlar. Oyun hakkını alan kişi (ya da takım), başlama çizgisindeyken yine zarı atar. Gelen zar sayısı kadar harita üstünde ilerler, zarın denk geldiği kutucukta yazan amaca zarını bırakır. Tekrar zar atılır, gelen rakam o amacın kaçıncı hedef kartını seçeceğinizi belirler.
Oyun ile ilgili detaylı bilgiyi
buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
-
Hedeflere Git (Go-Goals)
Oyunda temel amaç, insanlara gezegenin geleceğindeki - bireysel, ekip üyesi ve en önemlisi, sorumlu dünya vatandaşı olarak - rollerinin önemini anlamalarında yardımcı olmaktır. Yani bir diğer anlatımıyla tüm dünyadaki çocuklara sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini basit ve çocuk dostu bir şekilde öğretmektir.
Nasıl Oynanır?
Oyun alanında 63 hane bulunmaktadır. Oyuncular, tek bir zar atar ve gelen zardaki sayı kadar hane ilerler. Oyuncular, sırayla zar atıp zardaki sayı kadar piyonlarını ilerletirler. Oyuncu bir merdivenin altına ulaşırsa, anında merdivenin üst tarafına tırmanabilir. Oyuncu bir su kaydırağının tepesine ulaşırsa, anında kaydırağın dibini boylar. Oyuncu bir Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi hanesine (1-17) ulaşırsa, hedef sayısına karşılık gelen bir kart çeker. Karttaki soruyu başka bir oyuncu okumalıdır. Soru kartına verilen doğru cevap, oyuncunun bir kez daha zar atmasını sağlar. '2030' alanına ulaşan ilk oyuncu kazanır! Eğer oyuncu bu alana ulaşmak için gerekli sayıdan fazlasını atarsa, ‘2030’ alanına ilerlemeli ve daha sonra artakalan sayı kadar geri gitmelidir.
‘Go-goals’ oyunu hakkında detaylı bilgiye
buradan ulaşabilirsiniz.